luni, decembrie 28, 2009

Renegade

Deci vai... Săracii bugetari o sa fie dați afara, le vor fi înghețate salariile, își vor pierde bonusurile grase de sărbători. Ar trebui sa ni se rupă inima? Sa vi se rupă vouă inima, mie mi se rupe pula. E cea mai buna veste pe care o puteam primi de sărbători. Nici măcar faptul ca s-a demonstrat științific ca lui Mircea Badea ii lipsește un testicul și ca are totuși doar doua nu m-a bucurat asa de tare. Mi se îndoaie de toți bugetarii. Si mai ales de profesori, polițiști, medici și de tanti de la ghișeu.

Daca va aflați într-una din ipostazele sus-menționate, ghinion. Mi se rupe pula de voi. Efectiv mi se îndoaie lovindu-se de gâtlejul vostru. Da, da, voi meritați sa suferiți cel mai mult. Sa stați la coada muistilor, sa suferiți ca restul lumii nu sa va arătați legitimația, sa va folosiți influenta, numele sau pilele. Bine, nu ca eu nu as avea asa ceva, dar eu mi le-am clădit cu personalitatea mea, prin legături umane, nu printr-un statut, tu-va'n gura de șpăgari.

Toți ăștia care pana mai ieri întorceau câte o hârtie de pe-o parte pe alta timp de 4 ore după care mergeau acasă cu un salariu rotunjel în conturi. Toți asta care seara s-au bucurat ca a câștigat Geoană alegerile și o sa promoveze, o sa devina directori, pe lina PSD, iar a doua zi au lins bocancii vechiului director, pe linia PD-L. Toți ăștia care te tratează cu o superioritate de îți vine sa-i scuipi în ochi și sa le dai un bitch slap cu dosul peste muia comunista. Toți ăștia care sug pula în dosul ușilor, care ling în cur șefii care se toarnă, care se așteaptă la colt, toți care lucrează la stat, unde promovarea nu se face pe criterii de performanta ci pe criterii de partid, nepotism, șpagă. Si nu m-ar deranja atât, dacă nu ar fi statul în care trăiesc, statul căruia plătesc taxe, și dacă nu ar fi oamenii care prin slujba lor sunt obligați sa îmi asigure siguranța, educația, sănătatea, etc.

Da, domnule profesor. Despre tine vorbesc. Tu ala care ti-ai tocit curul pe scaune comuniste, care ai beneficiat din plin de avantajele programului scurt din școli, de cadourile de la părinti, de meditațiile matinale, de excursiile gratuite, de bonusuri și prime. Si pe lângă toate astea, da domnule profesor, tu ala care te credeai stăpânul universului, care ne tratai ca pe milogi, căruia îți plăcea sa ne faci sa luam meditații pentru a putea promova. Sau tu ala din facultate, care și acum, la 25 de ani, îmi vorbești ca unui copil de 10. Da-te-n gatu` matii. Sa te arunce în strada incompetentule, ca de aia sistemul e putred. Din cauza comuniștilor ca voi cu aerele voastre de superioritate și bășinile parfumate pe banii noștri. Mars la șomaj.

Da, domnule comisar. Tu ala care ești legea, care tu faci și desfaci, care ești intangibil. Tu ala care le știi pe toate, tu care ești corectitudinea în persoana. Tu ala care îți rotunjești portofelul de sărbători din șpăgile pe care le primești. Tu ala care baga mana adânc în buzunarele mele când încalc o mica regula de circulație, dar care atunci când îmi e sparta casa sau mașina clasează cazul pentru ca timp de un an a fost incompetent și nu a depus nici cel mai mic efort sa se lupte cu adevărații infractori. Tu muistule care ești dublu în dimensiuni fata de momentul când te-ai angajat prima data, pentru ca stai toata ziua la birou și bei cafele. Tu cu creierul cât musca vii sa-mi dai mie lecții de moralitate, ce e bine și ce e rău. Mars la șomaj.

Da tanti de la ghișeu. Baba aia cu moaca de castravete, cu ochelari care bate în taste cu arătătorul și se uita în monitor ca vaca la luna. Tu aia care atunci când vin sa te întreb cum sa-mi rezolv o problema ma ignori nonșalant aruncând un:"Așteaptă puțin, nu vezi ca sunt ocupata ?", întorcându-te apoi la discuția siropoasa cu colega dumneata. Da tanti de la ghișeu, ia marș tu puțin la șomaj, sa vezi apoi ce ocupata mai ești făcându-ți meseria.

Da bai, bugetarii ăștia cărora trebuie sa le dai șpagă ca sa-și facă meseria. E ca și cum la barul la care lucrez și-ar comanda unul o bere și eu i-as răspunde pe sub sprânceană: "6 lei berea, dar dacă vrei sa ți-o și aduc, împinge și tu 2 lei la băiatu`. Daca o vrei rece, mai pune 2 lei, ca sa fie treaba bine făcută"

Pe mine nu ma plătește nimeni extra sa-mi fac meseria. Eu muncesc 9-10 ore pe zi pentru pâinea de pe masa. Eu plătesc taxe, eu plătesc șpăgi.

Asa ca mie unu` mi se rupe pula de voi. Mi-e scarba de sistem, de oamenii care lucrează în sistem. Mars la șomaj.

Cat despre mine... Eu ma întorc la ce știu sa fac cel mai bine. Adică sex pe piese gay-feministe în spiritul Crăciunului, gen jingle-bells.
Cius, națiune invizibila!

5 comentarii:

dishku spunea...

perfect.iti dau perfecta dreptate si nu o puteam spune la fel ca tine nici pe jumate
perfect de acord

sorin spunea...

in primul rand cei care vor fi dati afara vor fi cei cu cele mai putine pile, si poate printre cei mai amarati dintre bugetari,deci n-o sa se rezolve nimic.te bucuri degeaba
in al doilea rand daca i-ai da pe toti afara, ti-ai putea inchipui o societate fara cei de mai sus?..coruptia e in toate domeniile, si e in floare tocmai pt ca avem nevoie de oamenii aia..daca n-ai avea nevoie de ei, nu le-ai mai da spaga..iar sistemul merge prost datorita conducerii in primul rand, conducere care isi schimba doar reprezentantii si nu principiile..
Concluzia : esti Prost, iar dishku e si mai prost..si te lupti cu morile de vant

BGD spunea...

@dishku: Oh, și încă nu am spus multe.
@sorin: Am un singur lucru sa-ți spun: marș la șomaj.

alexandra spunea...

ouch! dar nu pt. prost:) ci pt....mars:D

Nimeni spunea...

Sublim articolul tau ! :))


@sorin : va veni si randul celor cu pile :))