marți, februarie 03, 2009

Manea.
Manele. Muzica iesita din mahalale care nu ne lasa nici in anul 2009. Eu credeam ca au disparut de-acum 3-4 ani. Pana si terasa din complex unde rasunau mereu ritmuri orientale s-a sucit si acum inauntru stau cumintzei vreo 10-20 de studenti care nu stiu ce a reprezentat terasa respectiva pana acum cativa ani, cate nopti pierdeau pe acolo prietenii mei(nu ca eu nu as fi vrut, dar la momentul acela aveam unele constrangeri), cum se auzeau manele pe fiecare geam de camin. Acum gata. Ori au disparut de-a binelea, ori s-a intamplat ceva cu mine si urechile mele. Asta credeam. Totusi nu e chiar asa. Ritmul in care se asculta a scazut drastic, dar ele nu au disparut. Le mai auzi pe la un chef de pustani/e cuprinsi de teribilism, care se si vad conducand cate un mertan si scuipand seminte pe geam. Stati linisiti copii, e doar in capul vostru, o sa ajungeti sa munciti la banda pentru doua sute de euro. Guta nu o sa cante la nunta voastra iar voi nu o sa aveti $ cu care sa aruncati pe el. Mai bine ati arunca cu flegme, sa-i spuneti ca v-a mintit toata tineretea, ca o sa "faceti combinatii", ca o sa fiti "feti-frumosi", si toate pitzipoancele o sa sara pe voi. V-a mintit ca o sa aveti X firme si Ţ masini, iar voi nu aveti nimic. Daca te uiti la fete anul I, sau inca la liceu, o sa vezi cat de mult inca se asculta manelele la greu printre pushtani.
Asta mi s-a intamplat recent si m-a surprins pt ca eu credeam ca manelistii s-au retras la ceea ce stiu ei mai bine, adica la sapa, si au iesit pe usa din dos inca in glorie. Ei totusi mai exista si mai chinuie mintile fragede si, de ce sa nu zicem, inguste, ale viitorului tarii. Asta imi aduce aminte de un banc despre muzica citit pe un alt blog :

Anul 2002, Palatul subteran al lui Marius Moga, împăratul-zeu al muzicii româneşti. Un sunetist de rang inferior se aprope de tronul făcut din spinări de cântăreţi apuşi pe care şade cârlionţatul.

- Inegalabilitatea dumneavoastră! Râde lumea de cântecele noastre!

- Imposibil! Le fac în Fruity Loops!

- Nu de asta, cică avem versuri penibile cu mare-soare, străluceţea dumneavoastră!

- Hmm.. noi nu suntem poeţi! Le oferim do-sol do-sol în Fruity Loops şi soliste cu silicoane, ce vor mai mult? Plus, şi dacă am face versuri inteligente, nu ar mai înţelege nimeni nimic, că ascultătorii noştri e proşti!

- Nu ştiu ce să zic incredibilitatea dumneavoastră!

- Ştiu! Dă sfoară-n ţară ca de acum înainte toţi să cânte în limbi străine, să nu mai aibă nimeni de comentat în privinţa versurilor! Ce genial sunt!

Asta seara n-am inspiratie, sunt prea obosit, subiecte ar fi, dar imi lipseste determinarea.

Noapte buna, natiune invizibila !


2 comentarii:

Anonim spunea...

Cand am citit titlul am crezut ca mi-ai dedicat un post :P...

BGD spunea...

@Dia: un post negru poate....