marți, aprilie 14, 2009

Cum sa fii baiat(a se citi baietas)




















Am fost azi la o vopsitorie sa-mi vopseasc capota pentru ca lacul e pe duca de cand am spalat-o in ianuarie la -10 grade. Sa ai o masina e chin mai ales cand ceva se strica si trebuie sa o cauti de boala. Ca orice om normal, nu mergi la reprezentanta, mai ales daca masina ta a depasit usor 10 ani de existenta. Cauti un garaj mai ferit, mai de cartier, un service care repara masini fara factura, fara stres, cu bani putini. Dar nu e asa fratioare, nu e totul asa de simplu precum pare. La service, de obicei, dai peste tot felul de babuini care mananca seminte cu unghiile negre de ulei, cu salopeta rupta in 3 locuri si ca beau bere la cutie pe post de apa. Crezi ca ai ajuns intre muncitori prosti, care o ard aiurea toata ziua laudandu-se cu ce femei au mai tras in ultima vreme. Asta e prima impresie, dar apoi iti dai seama repede ca de fapt tu esti singurul prost de acolo, ei sunt niste experti, oameni grei, cu experienta, care au trecut prin scoala vietii, au masterat in inselatorie si doctorat in smecherie. De cand te vad, ochii le sticlesc bucurosi ca le-a mai picat un fraier in plasa. Au aer arogant, se uita la masina ta de parca ei ar conduce Maybach, Porche sau Ferrari si tu esti un simplu amarat care vine cu bmw-ul sa-si dea importanta pe acolo. Vorbesc de sus, stiu exact care e problema cu masina doar din priviri, de obicei e ceva serios care costa mult. Asa ajunge un nesimtit din asta care are 10 clase, nu stie sa scrie si n-a citit mai mult de 3 pagini in viata lui, sa isi dea mare importanta cand vine vorba de masina ta. Cel mai mult te doare toata aroganta asta atunci cand iti zice ca pe langa problemele pe care le-a ghicit din priviri la prima infatisare, a mai descoperit ceva rupt, spart, fisurat, care bate, care curge, etc, intr-un cuvant care trebuie schimbat. La sfarsit te trezesti cu un scor izbitor de 16-20 de milioane pentru 2-3 zile de lucru(chestia asta mi s-a intamplat pe bune). Nu ai ce sa comentezi, nici macar nu stii daca piesele ti-au fost schimbate cu unele noi sau nu, daca ti s-a luat ceva de pe ea sau nu, daca piesele pe care le-ai schimbat chiar atat costa sau nu. Ei sunt jmecherasii care stiu tot, tu nu trebuie sa-ti faci griji, trebuie doar sa vii cu banul sa fii supus, sa taci din gura, sa crezi orice iti zice pentru ca el e expertul. Aaaa, si sa ai o atitudine umila, sa te prezinti de parca ai merge sa dai tribut, sa iti fie rushine ca ai o asa masina pe care totul e stricat (“Aaa, pai asta nu e buna, uite. Si asta, uite, daca mai stai cu ea asa te lasa in drum. Etc”), in fata LUI, a mecanicului care probabil are o masina care merge impecabil, un Lamborghini, un ford mustang, ceva la care tu nici n-ai visat. Tu esti doar un amarat, cu o masina prapadita.

Sa revin la treba cu vopsitul. Am mers azi la vopsitorie si ce sa vezi. In spatele unei scoli obscure, intr-un cariter laturalnic, unde te latra cainii si se plimba caii pe strazi, erau ascunse niste garajele ruginite in care cica se faceau vopsiri “ieftine si bune”. Tipul, pe care intamplator il cheama Bogdan ca si pe mine, mi-a explicat unde sa gasesc service-ul si mi-a zis ca vine in 5 minute. Eu credeam ca o sa vina un tip tuciuriu intr-o salopeta portocalie sa si cu aere de superioritate in fata mea. Dar nu. A venit Bogdan. Frumos imbracat, parfumat, intr-un Lincoln Navigator negru, geamuri fumurii, numere de State. Scurt mi-a zis scorul si cand sa vin dupa ea. Daca tipul asta a castigat bani cinstiti dintr-un service din spatele blocurilor incat sa-si permita un Escalade, inseamna ca eu mi-am ales gresit meseria. Azi am invatat ca pentru a fi baiat, tot ce-ti trebuie e un service undeva ferit de ochii lumii, de unde in cativa ani de munca poti sa-ti cumperi linistit o masina de 65000$. Si eu care chiar credeam ca sunt mai inteligent decat tipii astia si ca o sa ajung mai departe. La naiba !

Niciun comentariu: