miercuri, aprilie 01, 2009

DIY: Do It Yourself

Motto: ALL MY DAEMONS ARE HEAVEN SENT

Eu sunt inca la scoala pentru ca desi am terminat facultatea si sunt inginer, m-am mai apucat din prostie de un master micutz si batut de soarta, neacreditat, dar bugetat de Politehnica minunata din Timisoara. Nimic spectaculos pana aici. Doar ca la master nu e cum m-as fi asteptat eu sa fie.
Adica, nu mergi ca la spectacol odata la 2 luni ca sa vezi cum iti mai merge. Nu fratioare, nu e asa simplu, asa cum m-as fi asteptat si eu sa fie. Trebuie sa mergi sa faci prezenta, sa duci proiecte, sa dai examene. E aiurea, acolo dai peste aceeasi profi comunisti, pe sistem batranesc, fara o viziune clara si realista a ceea ce inseamna scoala in ziua de azi. Adica cui ii place sa mearga si sa scrie 2-4 ore niste prostii pe care un profesor le citeste obosit de la catedra? Cine e atent? Cine stie ce scrie acolo in foile alea? Bai fratilor, bashinosii astia batrani ne duc de rapa. Ei nu s-au conformat la realitatile secolului in care traim. Ei nu stiu ca educatia nu se face cu forta. Ei nu inteleg de ce toata lumea copiaza la examene, de ce exista oameni care termina facultatea si habar nu au ce s-a studiat acolo.

Azi la scoala a fost ceva unic. Adica am reusit sa discutam deschis cu un profesor(professoara), blonda,, micutza, pe la vreo 50 de ani care intamplator e si decana facultatii la care activez. Ea e mai "open-minded" daca pot sa spun asa, in sensul ca isi face vacantele in paris, barcelona, africa de sud, brazilia, japonia, etc, e mereu bronzata, plina de aur, cu gesturi care arata ca la viata ei a fost mare bagaboanta. O fi fost ea asa, dar cel putin a iesit in lume si mai stie cate ceva. Azi am ajuns sa deviem de la curs si am interactionat povestind diferite experiente din scoli.

Subiectele si concluziile pe scurt:

Oameni care nu stiu nimic termina facultatea cu bursa pt ca au copiat mereu, cum mersul la facultate e o moda, si nu o dorinta a fiecaruia, cum valoare diplomei tale e fix ZERO la angajare. Asta pentru ca intotdeauna valoarea facultatii e data de valoarea absolventilor ei. Daca din facultatea noastra ar fi provenit ultimii 10 presedinti ai Romaniei, puteam sa fiu sigur ca diploma mea imi atesta capacitatea si imi deschide usile tuturor firmelor.

Daca in liceu ar exista consilieri de absolvire si invatamant superior, poate noua ni s-ar explica si am sti ce presupune facultatea de automatica, facultatea de constructii, facultatea de litere, facultatea de geografie, facultatea de stiinte economice, am stii oportunitatile, am descoperi ce caracteristici trebuie sa ai pentru diferitele cariere, am alege mult mai usor ce e bine si ce e rau si nu ne-am lua dupa tendinta generala.

Cursurile si seminariile din facultate sunt comuniste. Nu exista interactiune, comunicare. In momentul in care pui intrebari, cand prezinti cursul intr-o maniera care sa capteze atentia, poti sa fii sigur/a ca profesor ca ai realizat de zece ori mai multe decat un boshorog care citeste o carte in fata ta, lucru pe care ai putea sa-l faci si acasa, singur/a. Cursurile trebuie sa fie interactive, cu exemple concrete, cu exercitii aplicative, cu practica, etc.

Comunicarea e o reala problema a societatii noastre. Noi avem oroare si reticenta absoluta la a vorbi despre noi, la a vorbi deschis fara emotii in fata unei multimi/auditoriu. Asta ni se cultiva de mici, prin faptul ca trebuie sa fim ascunsi, sa nu povestim din casa, sa nu vorbim prea multe, sa ne ferim de toti. La americani exista asa-numitul "Show and tell", unde inca din gradinitia, copiii trebuie sa faca prezentari orale in fata clasei a unor lucruri care lor li se par interesante. Asta ii ajuta sa isi dezvolte abilitatile de comunicare, si de aia vedem ca americanii, nemtii, francezii, etc, nu au nici o problema de comunicare, pot sa vorbeasca liber, tare, sa-si spuna parerile, sa asculte si sa participe la proactiv la conversatii.

Multi dupa ce termina facultatile au reale probleme de angajare, pentru ca noua in facultate nu ni se prezinta realitatile din mediul business, realitatile din piata, cerintele intr-o companie, cerintele unei cariere, etc.

Cursurile gen "Istoria civilizatiei europene", desi la prima vedere n-are ce cauta la o facultate tehnica, e foarte folositoare in scopul dezvoltarii culturii generale. Ce rost are sa traiesti si sa fii incult, sa nu ai habar de Decebal, de Caesar, de Hitler, etc. Sa fii ignorant sa iti traiesti viata cum isi conduce manelistul masina: la bara din fatza. Sa nu vezi in lateral, sa nu vezi orizonturile, sa nu stii in ce lume traiesti. Acelasi lucru si cu limba romana. Tara noastra e din ce in ce mai plina de analfabeti care nu stiu sa scrie, sau sa vorbeasca. Imi vine greata cand vad ca o persoana nu stie sa scrie. Cum a trecut el in clasa a 5-a? Cum poate sa aiba pretentia sa fie o persoana importanta, educata, inteligenta cand el nu stie sa scrie?? Cat de idiot analfabet poti sa fii?

Cam asta si alte subiecte gen politica, interviuri de angajare, etc s-au discutat azi la curs. Sincer daca ar fi asa de fiecare data, as merge cu mare placere la scoala.

Scoala e facuta pentru a invata ceva. Nu pentru a scoate diplome.

Niciun comentariu: