miercuri, martie 04, 2009

La cersit

Scriu mai rar, chiar cu riscul de a-mi pierde fanii invizibili, pentru ca am un program foarte incarcat.

Urasc cersetorii. Aia care stau la coltul strazii cu cate un afis in brate cum ca ar avea o tumoare inoperabila sau aia care vin la masa ta intr-un local sa-ti ceara un leu sau o tigara. Sunt asa de nesimtiti ca nu pleaca, stau acolo si asista vreo 5 minute la discutiile tale private, pana se plictisesc, pana le dai o tigara sau un sut in muie. Prefer varianta 3 pentru ca te scapa repede de stress. De multe ori cersetorii sunt copii, ii vezi cum isi cumpara tigari din banii castigati. Imi vine sa-i bat pana ii lesin cand vad ca au 5 ani, fumeaza ca nesimtitii, incep sa te injure sau sa faca misto de prietena ta daca nu le dai bani. Complexul studentesc TM e plin de bulangii din astia mici. Eu va recomand sa-i scuipati cum ii vedeti ca se pun in calea voastra ca nesimtitii. Eu personal prefer varianta cu sutul cu spitzul in muie, e mai de efect.
In Paris :P, e plin de ei pe metrou, langa Notre Dame, in magazine, la cersit, la furat la orice, numai la munca nu. De obicei astia sunt tigani, dar de multe ori mai vezi si romani decazuti moral care fac asta. La tigani e de inteles, ei nu au nici un scop pe lumea asta, ei n-au construit nimic niciodata, doar au distrus, dar la un roman ma astept la mai mult, ma astept la o oarecare demnitate, nu la intins mana. Muciosii astia merg afara, ne fac tara de ras, apoi se intorc in Romania si sunt full de bani. Au o atitudine de maimuta, cand incearca sa se laude cu ce mare personalitate e el, de parca ar fi pictat capela sixtina si trebuie sa-i aratam respect. El de fapt a scuipat si a lustruit pantofi 3 ani si acum are zeci de mii de euro in cont.

Chiar si aici, daca stau sa ma gandesc, un frecangiu din asta e mai castigat decat mine de exemplu. Castiga mai bine, are program flexibil, de cele mai multe ori scurt, imbina munca efectiva cu distractia, are echipament de lucru la alegere, presteaza o munca in aer liber, curat. Mai sunt aia din intersectii care vin, iti dau un smecleu pe parbriz si ti-l lasa acolo daca nu le dai bani. Pe astia i-as pune sa-l linga de acolo, si apoi sa-mi curete cauciucurile cu limba astfel imbibata. Boschetarii astia sunt produsul societatii noastre totusi. Cum sa fie altfel cand fetele toarna puradei de pe la 16 ani, ii depun frumos la o casa de copii, apoi merg sa toarne altul. Fapt real, am auzit ca la un liceu din Petrosani, in clasa a 11-a, cateva fete au deja copil, altele sunt maritate, altele nu sunt maritate dar sunt bortoase. Mi s-a parut incredibil. Ne asemanam din ce in ce mai mult cu natiile africane din ghetourile din New York sau Paris. Bai asa am ajuns, sa ne comparam cu neanderthalii aia?

Dumnezeule, ce am fost si ce am ajuns ....

3 comentarii:

Anonim spunea...

Super articolul.Nu stiu daca tara asta a fost vreodata ceva de laudat, dar cu sigurantza a ajuns rau, si din ce in ce mai rau. Dintr-un popor cu pieptul tare despre care invatam in cartile de istorie a ajuns in popor bolnav de tot ce se numeste indiferentza, prostie, rautate. Partea cea mai proasta,insa, e ca romanii au renuntat demult la mandria lor si valorizeaza tot mai mult principiul ,,las-o mah ca merge-asa''. Sumbru viitor!

BGD spunea...

una, de unde ai aterizat pe aici? vezi ca mai am o discutie pe alta postare asemanatoare cu un anonim care crede ca-mi dau prea multa importanta cu articole de genul asta.

PS: astept anonimul respectiv sa imi comenteze si aici

Anonim spunea...

nu-ti pierzi fanii. Ba chiar tind sa cred ca numarul lor creste pe zi ce trece...