duminică, martie 29, 2009

Spring and garbage

In weekend nu am scris pentru ca am fost ocupat cu pitipoancele sau, ca un gunoier ce ma aflu, cu privitul la gunoaie. E uimitor cate poti afla despre lumea care te inconjoara doar dupa ce arunca la gunoi.

Nimic spectaculos, doar o poveste simpla a unui om simplu, care se uita la gunoi.

E cald, a venit primavara. S-a schimbat si ora. Odata cu venirea primaverii, oamenii si-au curatat casele de lucrurile inutile, asa-numita curatenie de primavara. Cu ocazia asta, a aruncarii lucrurilor in strada, poti sa observi linisit scheletii din dulapurile fiecaruia. Gramezile de gunoaie din strada sunt prea evidente ca sa nu le observi. Intamplator, tragand cu coada ochiului, am observat diferite chestii care mi-au atras atentia. Deasupra unei astfel de gramezi am vazut un capac de WC. Omul s-a saturat de vechiul capac ingalbenit de-a lungul timpului de umiditatea atmosferica si de propriile fese, si s-a hotarat sa-l trimita in cimitirul lucrurilor ingalbenite de-a lungul timpului de umiditatea atmosferica si de fese. Cauciucurile uzate erau si ele un lucru comun in gramezile de gunoi. Normal, si masina trebuie sa primeasca incaltaminte noua, de primavara. Crengile defrisate din pomi ca parul de pe mana unei pitipoance, la fel... in motul fiecarei gramezi trebuie sa stea crengutze micutze, dragute, aruncate ca o impopotzonare a gramezii respective. In zona in care stau, sunt multe persoane inaintate in varsta, dar inca inapoiate la minte. La o aruncare de privire in gramezile de gunoi de primavara, observi televizoare Diamant cu lampi, aparate radio la care tataia din bloc asculta odata divizia B in diminetile de weekend, roti de Pegas, o usa de dulap din anii 60, etc. Oamenii inca au pastrat vechiturile doar de dragul vremurilor de demult. Abia acum s-au hotarat sa se descotoroseasca de ele. Langa o gramada, intr-o oglinda mare si antica isi faceau freza 3 aurolaci zambind cu dintii stricati. Ceea ce mi-a adus aminte de alta chestie... Cautatorii in gunoaie. Spre deosebire de mine, care doar priveste si gandeste, unii chiar actioneaza. Isi iau familia, puradeii si piranda si ies sa trieze gunoiul, sa adune fiarele, sa adune lucruri pe care inca le-ar putea folosi. Papusi de pe vremea lui ceasca, robinete ruginite, ochelari fara lentile, pantofi fara toc, caramizi sparte, saltele uzate de la sex, etc, etc. Sunt asa-numitii romi, oameni de nimic care nu fac nimic si traiesc din ceea ce altii arunca. Ba nu, am gresit, mai fac cate ceva... din cand in cand mai violeaza in haita(gen gangbang) cate o italianca.

De ce trebuie sa existe momente prestabilite pentru curatenie? Adica nu poti la fel de bine sa faci curatenia iarna de exemplu? De ce trebuie sa facem curatenie doar de Craciun, de Pasti, de ziua mea, de Valentines, de etc, etc...?Nu stiu, dar e primavara si n-am subiecte de revolta. Doar de observat. Hai ca ma intorc la munca, v-am pupat

Niciun comentariu: